Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi Anabilim Dalı

Daha önce Türkçe Öğretmenliği Anabilim Dalı ile birlikte Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi Bölümü adı altında dört yıllık eğitim veren Bölümümüz, 1997 yılında gerçekleştirilen eğitim fakülteleriyle ilgili yeni düzenlemeyle Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı adıyla, Tarih, Coğrafya ve Felsefe Anabilim Dalları ile birlikte, Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Bölümü'ne bağlanmıştır. 2017 yılından itibaren Sosyal Bilgiler Öğretmenliği ile Türkçe Öğretmenliği Anabilim Dallarıyla birlikte Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümüne bağlanmıştır.

Öğrenim Süresi: Anabilim Dalımızda daha önce 4 yıl olan eğitim süresi 1998 yılından itibaren 3,5 yıllık tezli lisans ve 1,5 yıllık tezsiz yüksek lisans olmak üzere toplam beş yıllık birleştirilmiş eğitim verilmiştir. 2007-2008 akademik yılından itibaren program değişikliği gerçekleşmiş ve formasyonla birleştirilmiş beş yıllık lisans eğitimi (10 yarı dönem) verilmeye başlanmıştır. 2014-2015 yılından itibaren tekrar dört yıllık eğitime dönülmüştür. Müfredatımız 2021-2022 eğitim öğretim yılında tekrar güncellenmiştir.

Diplomalar: Anabilim Dalımıza 2007'den önce kayıt yaptıran öğrencilere, beş yıllık program sonunda (10 yarı dönem) mezun oldukları takdirde, Yüksek Lisans (Master) diploması verilir. Bu toplam sürenin ilk iki yılını (dört yarıyıl) başaranlar ön lisans, ilk dört yılını (sekiz yarıyıl) başaranlar, istedikleri takdirde, lisans diploması alabilirler. Anabilim Dalımıza 2007-2008 akademik yılında kayıt yaptıran öğrenciler, beş yıllık (10 yarı dönem) 2014-2015 akademik yılında kayıt yaptıran öğrenciler dört yıllık (8 yarı dönem) programı başarıyla bitirdiklerinde lisans diploması almaya hak kazanırlar.

Öğrenci Kontenjanı: Anabilim Dalımızın yıllık öğrenci kontenjanı 60-65 arasında değişmekteyken 2004 ÖSS (Sözel) sonuçlarına göre, taban puanımız 358, tavan puanımız 380 olmuştur. 2005-2006 akademi yılından itibaren öğrenci kontenjanı 80'e, 2007-2008 akademik yılında 90'a yükseltilmiştir. 2009-2010 akademik yılında kontenjanımız 40 öğrenci olarak sınırlandırılmıştır. 2009 ÖSS (Sözel) sonuçlarına göre, taban puanımız 343,98, tavan puanımız 370,463 olmuştur. 2014-2015 akademik yılından itibaren kontenjan 20 öğrenci olmuştur. Öğrenci kontenjanımız, 2023-2024 akademik yılından itibaren 30 öğrenciye yükseltilmiştir. Güncel taban puanımız 412, tavan puanımız 472'dir. Ayrıntılar için YÖK Atlas bağlantısına bakınız:

GAZİ ÜNİVERSİTESİ - Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği (104110378) | YÖK Lisans Atlası (yok.gov.tr) 

İkinci öğretim programımız yoktur. Mezunlarımız, Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni unvanıyla çeşitli eğitim kurumlarında öğretmenlik yapabilecekleri gibi, üniversitelerin ilgili bölümlerinde okutman, öğretim görevlisi ve araştırma görevlisi olarak da çalışabilirler.

Dersler: Anabilim Dalında okutulan dersler, Türk Dili, Eski Türk Edebiyatı, Türk Halk Edebiyatı ve Yeni Türk Edebiyatı olmak üzere dört ana bölüme ayrılmaktadır (Ders isim, içerik ve kredileri, web sayfasının "dersler" bölümünde verilmiştir). Mezun olan öğrenciler, Üniversitemizin Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünde bu dört ana gruptan birinde yüksek lisans ve doktora eğitimine devam edebilmektedirler. 2002-2003 eğitim öğretim yılından itibaren, Üniversitemizin Eğitim Bilimleri Enstitüsü'ne bağlı olarak Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi alanında Yüksek Lisans ve Doktora Programı başlamıştır.

Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi Anabilim Dalı'nın misyon, vizyon ve amaçları:

Misyon
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenlerini en son bilgilerle donatmak, bilim ve teknolojinin imkânlarından faydalanarak çağdaş bir eğitim vermek
Atatürk ilke ve inkılâplarına bağlı; ülkesini ve vatandaşlarını seven öğretmenler yetiştirmek
Şair, yazar, vb. sanatkâr ruhlu, edebiyatı seven ve edebî eserler üreten öğretmenler yetiştirmek


Vizyon
Çağdaş ve yüksek kaliteli bir eğitim vererek Türk Dili ve Edebiyatı öğretiminde adını dünyada duyuracak öğretmen ve akademisyenler yetiştirmek
Alanın gereksinimlerini karşılayan, çağdaş bilim ve teknolojiyi kullanarak eser veren ve uluslararası alanda söz sahibi bir anabilim dalı hâline gelmek


Amaç
En son bilgilerle donanmış Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenleri yetiştirmek;
Öğretmenlerin derslerinde teknolojinin imkânlarını en iyi şekilde kullanmalarını sağlamak;
Geleceğin şair ve yazarlarını yetiştirmek;
Bilgilerini öğrenci seviyesine uygun şekilde, uygun araç-gereçle doğru biçimde aktarabilen öğretmenler yetiştirmek ve öğretmenlik mesleğini sevdirmek;
Millî Eğitim Bakanlığı'nın öğretmen ihtiyacını karşılamak.

background image